Vihdoin saan aikaiseksi päivittää bloginkin. Luovututstreenejä ollaan tehty likimiten joka päivä, edes ihan vähäsen. Luovutukset etenee toisinaan tuntuu että editystä tulee, kuitenkin (onnkesi hyvä vain harvemmin) tuntuu että mihinkään suuntaan ei tule edistystä. Treenit ovat nyt viime päivinä tai viikkoina koostunut pienistä jutuista, muutama toisto ja onnistuminen ja loppu. Hyväksi havaittu keino on ollut pistää dami minun ja koiran väliin ja kutsua koira luokse. Tällöin Nallin on tavallaan pakko tuoda dami mulle ja onnistuminen on 95%:sti taattu. Tätä me ollaan tehty kaikista eniten damilla, ihan tavallisella ja sitten ns. riistadamilla jossa on harakansiivet vedetty nippusiteillä kiinni kylkeen. Toimii. Tämä koira-dami-minä tekniikka on siis hyväksi havaittu. Nalli suorastaan syöksyy minun luokse dami suussa ja odottaa palkkiota. Olen käyttänyt Nallille aika vaihtelevasti palkkiota, toisinaan nami, joskus leikki tai sitten vaan uudestaan sama homma tai pieni nouto joka toimii ihan hyvänä palkkana myöskin.

Pieniä noutoja olen Nallin kanssa tehnyt aina kokeeksi. Nyt Nalli ei enää ehkä juokse niin lujaa ohi vaan saattaa tulla suoraan kohti ja juuri ennen minua mennä sivuun ja tuoda damin toiselta puolelta. Mutta damilla asia on suurin piirtein selvä Nallin päässä että mulle se  dami pitäis tuoda.

Riistalla olen tehnyt lähinnä kantamista ja sitten kylppärissä vain sitä että pistän riistan lattialle ja istun itse vähän kauemmaksi ja otan koiran kylppäriin kanssa. Nalli on hoksannut tämän aika hyvin damin kanssa. Riistalla ei ole tässä tilanteessa ollut mitään ongelmia ja tälläisessa tilanteessa saan vaakun syliin asti. Samoin ollaan tehty riistalla vaan kantamista ja sitten itse käännyt niin Nallu tuo taaskin väkisin mulle riistan. Niin ja onham me tehty tota koira-(dami)riista-minä juttua ihan pienillä matkoilla ja alkaa se pikkuhiljaa onnistua.  Ehkä me vaan tarvitaan se viismiljardia toistoa.......

Nyt tuli varmaan sopivan sekava päivitys :)Niin ja hei kattokaapas melkein päivälleen vuosi sitten laittamiani kuvia. Ihania palleroita! :) <3 TÄSTÄ