Monena päivänä viimeviikolla ja sitä edellisellä ollaan reenailtu Päivin&Kingin kanssa taipparijuttuja.Sekä reenailimme Jennin&Valan kanssa viimeviikolla myöslkin taipparijuttuja ja eilen tokoa. Tehokkaita ollaan siis oltu.

Nallin kanssa tein ekalla kerralla (kun treenasimme Kingin ja Päivin kanssa) ihan normaalin lokkinoudon järvestä. Veneestä pudotettiin lokki ja lähetin Nallin hakemaan. Muuten ihan ok paitsi N käytti vähän omia aivojaan ja lähti viemään lokkia rannan toiseen reunaan joka oli lähmpänä, minun luokseulo pillityksistä huolimatta. No menin sitten sinne vastaan ja lokki tuli jalkoihini. Teimme sitten lyhyemmän noudon mutta selvästikkään Napsu ei tajunnut sitä että vedestäkin pitää lokki antaa mulle..... samalla reenikerralla tehtiin muuten aluksi malttia ja lopuksi pupujälki. Jäljestysosuus meni ihan kivasti pupun luona N nuoli pupua mutta hetken aikaa ihmeteltyään lähti tuomaan mulleppäin, tässävaiheessa äiti oli jo apuna Nallilla kehottamassa ja kannustamassa ottamaan suuhun. Nalli tiputti sitten n. 2m minun vasemmalle puolele pupun.

Seuraavalla treenikerralla Nalli tekikin vain malttia. En kerta kaikkiaan voinut ottaa sitä tekemään mitään paitsi käymään rannassa Kingin tehtyä kaikki. Piippausta, autossa häkissä takaluukku auki, välillä kyllä onneksi rauhottui ja palkkasin.

Sitten, viimeviikon perjantaina? treenailimme taasen. Tälläkertaa tein vaakkunoudon ja pupunkantoa. Vaakkunoudossa Nalli lähti tuomaan mutta kääntyi sitten pois. Menin sen luokse kun olin aikani pyytänyt tulemaan. N oli kovin häntä pystyssä, korvat luimussa ja murahti kun pyysin antamaan vaakun mulle. Huoh. Palautukset onnistuu dameilla muttei riistalla.....

Viimeviikolla kun treenailimme Jennin ja Valtterin kanssa Nalli pääsi tekemäänkin jotain, luovutuskia. Vaakun antamista mulle pienillä matkoilla taas koira-vaakku-minä ihan ok ja sain vaakun. Pupunkantoa ja sen spontaania suuhun ottamista, ihan ok.

Treenailin myös yksiskseen luovutuksia ja muistin tollerileiriltä saadun treenivinkin kandella vaakulla, että tuo sulle toisen saa palkaksi toisen. Tämä treeni todettiin Nallin kanssa toimivaksi ja toooooooosi hyväksi. Nalli hoksasi nopsasti idean ja oikein ravasi vaakun mun luokse ja odotti milloin toinen lentää. Toivoa ei ole siiis vielä menetetty!

Tokoreenissä eilen Nalli teki tosi kivasti seuraamistä pieninä pätkinä. Paikkamakuussa nousi ylös kun lähdin pois mutta vein takaisin ja sitten pysyi. Tehtiin myös noutokapulankantoa ja sen antamista sekin ok!

Lopuksi vielä tälläinen laumakuva:

Vasemmalta: Remu,Roki,Rampo ja Nalli