Eilen oltiin Jennin ja Valan kanssa Pirkkalassa treeanailemassa taipparijuttuja. Nallille tein ensin vierailla dameilla perusnoudon. Jenni vei damin ja lähetin Nallin hakemaan. Nalli lähti tuomaan damia mutta hajut muualla vaivät kiinnostuksen ja dami tippui matkalle ja hajut veivät perässään. No Jenni meni kehottelemaan ja patistelemaan, loppuviimein saatiinkin dami mulle ja oikein käteen asti! Nalli oli selvästi vähän sillain mulle että venaa hetki mä haistelen täältä eka. No toinen samanlainen perusnouto menikin jo sitten oikein mallikkaasti. Noutojen jälkeen käytiin tekemässä Nallille ruutu -dameilla. Yllätyin positiivisesti että se jopa onnistui ihan hyvin! Nalli lähti hirveää vauhtia vaan suoraan metsään, löysi damin mun pillityksistä huomilatta kävi katsomassa missä se toinen dami on toi kuitenkin sen ensin haetun mulle. Kaksi muuta lähetystä ja damin löytymistä meni oikein hyvin ja Nalli lähti suoraan palauttamaan damia mulle se ei edes (toivottavasti) ajatellut muuta. Kolme haetutin mutta sitä mitä se kävi jo katsomassa N ei tuonut. Nallin hakeminen rauhoittui sitten kolmannen kerran lähetettyäni haku oli rauhallista ja nenä oli päällä!

Välissä tehtiin Valalle riistaruutu ja lopuksi tein Nallin kanssa perusnoudon vieraalla korpilla. Ensin toisin muutaman kerran koira-riista-minä luovutusta muistuttaakseni mistä on kyse. Se nouto meni ihan sairaan hienosti! Ensimmäinen oikeasti onnistunut nouto ilman vaihtoriistaa! Hihihiiiiiiii!!! Nalli oli niin super käteen en korppia saanut mutta jalkoihin!!! Palkaksi Nalli sai autossa broilerin siiven, olin niiiiiiiin superiloinen että on onnistuttu luovutukissa!!!!! 

Koska eilen sai alkaa ampumaan vihdoin lokkeja ja variksia, illalla oli siis veilä tiedossa oikein oikeeta noutoa. No ensin oli ohiammuttua lokkia kolme kertaa... mutta saatiimpas yksi lokki ammuttua ihan melkein kuoliaaksi asti. Jaakko haki Nallin mökkirannasta ja souti lokin luo, se oli niiiin kaukanea ettei koiraa voinut pistää itse sitä hakemaan. Nalli oli kuulemma hypännyt veneestä vähän miettien, ja vähän miettinyt myös lokin suuhunottamista, no lokki eli. No Jaakko oli joutunut vähän painiostamaan Nallia tuomaan lokkia sille mutta oli sen sitten kuitenkin saanut. Aivan mökkirannassa tehtiin sitten yksi perusnouto niin että veneestä laitettiin vieläkin puolielävä lokki järveen ja N hyppäsi veneestä ja toi sen rantaan Jaakolle, ja saatiinhan se rantaa ei tosin käteen asti mutta sellanen että jos olisi mennyt ihan rantaan vastaan niin sen olisi käteen saanut. Eli siis virallinen metsästysura on korkattu!